treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
598/A/ML - naczynie kultowe (kernos) kultury pomorskiej; 
wymiary dodatkowe: 25,0 cm - średnica centralnego wylewu
opis: naczynie wazowate o czarnej, błyszczącej powierzchni, którego brzusiec został ozdobiony ornamentem złożonym z linii rytych oraz nakłuć; wokół głównego otworu posiada cztery symetrycznie rozmieszczone kielichy-rytony, które mają nieco wydęte ścianki boczne i kielichowato rozchylone na zewnątrz krawędzie otworów; rytony łączą się z głównym otworem kanalikami;

Naczynie kultowe

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

naczynie - Ujęcie z boku skosem w prawo. Płytka miseczka o oryginalnej formie, przypominającej kształtem rybę. Powierzchnia naczynia jest niezbyt starannie gładzona, barwa w tonacji szaro-brunatnej.

Naczynie o rybim kształcie

kultura łużycka

przed naszą erą (p.n.e.) 900 — 550

Muzeum Narodowe w Szczecinie

strona pierwsza

Pelike czerwonofigurowa

nieznany

kon. IV p.n.e.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

720/A/ML/2 - Lampka oliwna z utłuczonym uszkiem; mały otwór do wlewania oliwy obwiedziony plastycznym wałeczkiem, który jest połączony z uszkiem plastycznym wałeczkiem rozszerzającym się w kierunku uszka; wokół krawędzi dookolny złobek; mały otwór na płomien na wysmukłym, dość mocno wyciągniętym dziubku; dno wyodrębnione, wklęsłe; prawdopodobnie miniatura kultowej, pannońska wzorowana na lampach brązowych

Lampka oliwna

nieznany

251 — 300

Muzeum Narodowe w Lublinie

strona pierwsza

Oinochoe czerwonofigurowa

nieznany

pocz. IV p.n.e.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

strona czwarta

Krater dzwonowy czerwonofigurowy

malarz BMF 190, grupa AV

2. poł. IV p.n.e.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

misa do zawieszania - Ujęcie wnętrza misy. Misa o dwustożkowatym brzuścu, przechodzącym w niską cylindryczną szyjkę z dwoma prostokątnymi uchami przy krawędzi. Dno naczynia uformowane jest kuliście, jego podstawa zaznaczona jest pojedynczym motywem koncentrycznych okręgów wykonynych w formie plastycznych żeberek. Jest to zarazem punkt centralny całej dekoracji dolnej części naczynia, poniżej załomu brzuśca. Punkt centralny wpisany jest w cztery okręgi. Pierwszy, najmniejszy tworzy wybijany motyw promienisty. Drugi, to podwójne pasmo wybijanych punktów a między nimi pasmo ryte złożone z dwóch linii, połączonych drobnymi ukośnymi nacięciami. Trzeci okrąg składa się ośmiu kolistych koncentrycznych żeberek, analogicznych do żeberek w punkcie centralnym naczynia, ale mniejszych. Ostatni okrąg tworzy potrójne żebrowanie przy krawędzi załomu brzuśca naczynia, połączone z łukowatymi festonami rytymi i wybijanymi. Górną część brzuśca zdobi natomiast linia falista (zygzakowa), także punktowana.

Misa do zawieszania

kultura nordyjska

około 900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 7 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd